

W wielu przypadkach koszt suwnicy mostowej można w znacznym stopniu zrekompensować oszczędnościami wynikającymi z braku wynajmu żurawi samojezdnych przy budowie obiektu, w którym wykorzystuje się wiele ciężkich urządzeń technologicznych. Suwnica bramowa posiada wciągnik w maszynowni stacjonarnej lub na wózku jezdnym poziomo wzdłuż szyn, zazwyczaj montowany na pojedynczej belce (jedno dźwigar) lub dwóch belkach (dwu dźwigar).
Minikoparki portal
Rama suwnicy jest podparta na systemie bramowym z równymi belkami i kołami, które poruszają się po szynie suwnicy, zwykle prostopadle do kierunku jazdy wózka. Żurawie te są dostępne we wszystkich rozmiarach, a niektóre z nich mogą przenosić bardzo duże obciążenia, szczególnie bardzo duże przykłady stosowane w stoczniach i instalacjach przemysłowych. Specjalną wersją jest żuraw kontenerowy (lub żuraw “Portainer”, wskazany przez pierwszego producenta), przeznaczony do załadunku i rozładunku kontenerów pokładowych w porcie. Natomiast o minikoparkach więcej na: http://maszynyjamar.pl/wynajem-maszyn-budowlanych/minikoparki/
Większość żurawi kontenerowych to dźwigi tego typu.
Pokład Znajdują się one na statkach i łodziach i są wykorzystywane do operacji ładunkowych lub wyładunku i podnoszenia łodzi, gdy nie ma urządzeń do wyładunku z brzegu. Większość z nich to silniki wysokoprężne, hydrauliczne lub elektryczno-hydrauliczne.
Żuraw wysięgnikowy to rodzaj dźwigu, w którym element poziomy (wysięgnik lub wysięgnik), podpierający ruchomy wciągnik, jest przymocowany do ściany lub do słupka montowanego na podłodze. Żurawie wysięgnikowe znajdują zastosowanie w obiektach przemysłowych oraz na pojazdach wojskowych. Sejb może się kołysać przez łuk, aby zapewnić dodatkowy ruch boczny, lub może zostać zamocowany. Podobne dźwigi, często nazywane po prostu windami, zostały zamontowane na ostatnim piętrze budynków magazynowych, aby umożliwić podnoszenie towarów na wszystkie piętra.
Minikoparki obsługa masowa
Żurawie do transportu luzem są od samego początku przystosowane do przenoszenia chwytaków lub czerpaków muszlowych, a nie do stosowania haków i zawiesi. Stosuje się je do ładunków masowych, takich jak węgiel, minerały, złom itp.
Dźwigi ładunkowe (nazywane również dźwigami zwrotnicowymi lub przegubowymi) to napędzane elektrycznie ramię przegubowe zamocowane do ciężarówki lub przyczepy i używane do załadunku/rozładunku pojazdu. Liczne łączone elementy można złożyć na małą przestrzeń, gdy żuraw nie jest używany. Jedna lub więcej sekcji może być teleskopowa. Często żuraw jest w pewnym stopniu zautomatyzowany i może rozładowywać się lub sztauować bez instrukcji operatora.
W przeciwieństwie do większości dźwigów, operator musi poruszać się po pojeździe, aby widzieć swój ładunek; dlatego też nowoczesne dźwigi mogą być wyposażone w przenośne kablowe lub radiowe układy sterowania uzupełniające hydrauliczne dźwignie sterujące.
W Wielkiej Brytanii i Kanadzie ten typ dźwigu znany jest potocznie jako “Hiab”, częściowo dlatego, że producent ten wynalazł dźwignicę ładowaczową i jako pierwszy wszedł na rynek brytyjski, a częściowo dlatego, że wyróżniająca się nazwa była widoczna na wysięgniku wysięgnika.